LSHDB Forum

Diskusjonsforum for LSHDB
Dato/klokkeslett: 05 Sep 2010 02:53

Tidssone UTC

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 3 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Acua-jogg!!
InnleggSkrevet: 21 Feb 2010 20:12 
Avlogget

Aqua-jogg! Vet du hva det er? :D

Det er å løpe i vann. Det brukes flytebelter som sitter stramt rundt midjen eller en kan bruke "løpe-flyte-vester". Jeg har bare prøvd selve flytebeltet og synes det er helt greit. 8-)

Opplevelsen etter ca 10 - 15 minutter er at det merkes i lårene at en jobber. En bør løpe minimum 20 minutter for å merke noen effekt, men best å løpe 40 - 45 minutter sammenhengende. Men klarer du bare 20 min, så gjør det!!! Holder i massevis hvis du er utrent :)

Men for vi som ikke kan se eller høre andre som er i svømmehallen, eller ikke helt får til å orientere oss i bassenget der vi løper og løper rundtomkring, så må en prøve seg frem. Fint om noen kan komme med sine erfaringer!

Jeg klarer å se den svarte streken i bassengbunnen, og følger den frem og tilbake. Men jeg har en tydelig oransj topp der jeg må snu før føttene berører bakken, eller snu før jeg når bassengkanten på dypet. Jeg ber alltid ansatte i svømmehallen om å gi beskjed til andre svømmere at jeg ikke hører eller ser dem, og det går helt fint! :lol:

Lykke til!!! :mrgreen:

Berit

Topp

Innleggets emne: Re: Acua-jogg!!
InnleggSkrevet: 22 Feb 2010 01:38 
Avlogget

Dette høres spennende ut Berit. Umiddelbart tenkte jeg at det må være krevende for utrente folk. Men det viser bare hvor glimrende trening Aqua jogg kan være. Dette må være noe som passer veldig bra for syns og hørselshemmede da en beveger seg på et avgrenset område samtidig som en får brukt musklene skikkelig. Ganske innteressant å tenke på at en kan få samme treningsutbytte som en lang treningstur i marka med bare noen runder i bassenget. :)

Aqua jogg høres ut som en glimrende aktivitet som vi kan prøve ut i bassenget på SAS hotellet på Beitostølen under sommertreffet. Hvis du Berit kan ordne flytebelter\flytevester som passer til Aqua jogging så skal jeg finne kandidatene som tar utfordringen. :) Kan vi bruke det utstyret som finnes i svømmehaller eller må det være spesielt til Aqua jogging??

John Arne :D

Topp

Innleggets emne: Re: Acua-jogg!!
InnleggSkrevet: 05 Mar 2010 09:14 
Avlogget

God ide John Arne!
Det har jeg ikke tenkt på.... Ja, det skal jeg undersøke med hotellet... Jeg skal spørre dem om hva som finnes av andre aktiviteter også til den "Fysisk aktivitets-dagen" som skal være under sommertreffet :mrgreen: Både på land og vann ;)
Berit

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 3 innlegg ] 

Tidssone UTC

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet